Mua kuules Saukki hermostuttaa tuo sateen paukutus peltikattoon. Jos minä saisin päättää katemateriaaliksi vaihdettaisiin oitis huopa. Ihmiset väittää että sateen ropotus on rauhoittavaa kuunneltavaa, mutta kyllä minä sanon että katin kontit.

Laulappa Sauli joku sade-aiheinen laulu. Näyttää siltä ettei meitä kukaan tuu taaskaan ulos päästämään, vaikka kuinka meuhkattais.

Syyyyyksy ooooon, syyyyyyksy ooooon, sammuuuuu lyyyyhtyyy auriingooon, tuuuuliiii meetsäään teeeitäää...

HILIJAA..!!  Laulua minä pyysin enkä mitään loikumista.

Laula ite, jos ei kelepaa. Sitä paitsi minä oon parempi kehräämään kuin sinä!

Sinä ja sun kehruut. Sulla ookko isot nielurisat jotka pärisee kun hyrräät.

Mutta kuunteleppas tätä. "Aim singing intö rein änd aim häppi ökein."  Eikös ollutkin iloista meininkiä? 

 

Tiiä tuosta ilosuuesta. Isännän naama on nyt sen näköinen että taitaa olla kohta uksi sepposen selällään meidän ulostaa, tai siis mennä ulos..

Siinäs näit laulun mahdin. Yhdistyi huvi ja hyöty. Eiköhän lähdetä pyytämään parit märät myyrät.

Niin tehdään ja yhteislaulua kolmannella: Yy, kaa, koo: "Sadetta mä kuuntelen joka yltyy vaan, Yli kynnyksen meidän viskataan..."